10 Nisan 2012 Salı

LTrim , RTrim , Trim , UCase , LCase , Val Komutları

Merhaba dostlar.

Bugün sizlerle başlıkta yazılı olan komutların nasıl kullanıldığını paylaşacağım.

LTrim

String bir ifadenin sol kısmındaki boşluğu silen komuttur.İngilizcedeki left(sol) kelimesiyle alakalı bir kod.      
LTrim("   merhaba   ")="merhaba   " LTrim("mer ha ba")="mer ha ba" 
İkinci örneğin bu komutla alakası yok ama onu uyarı olarak yazdım. Bu üç trim komutu da sadece string ifadenin başı ve sonu ile işlem yapar, ifadenin ortasındaki boşluklara dokunmaz.

RTrim

String bir ifadenin sol kısmındaki boşluğu silen komuttur.İngilizcedeki right(sağ) kelimesiyle alakalı bir kod.  
RTrim("   merhaba   ")="   merhaba" , RTrim ("    merhaba dostlar      ")="    merhaba dostlar"

Trim

String ifadenin hem sağındaki hem de solundaki boşlukları silen komuttur. Mesela
Trim("   merhaba   ")="merhaba" , Trim ("    merhaba dostlar      ")="merhaba dostlar"

Trim komutu kayıt tutmanız gereken uygulamalarda çok işe yarayan bir komuttur, özellikle de o kayıtlara arayarak tekrar ulaşmanız gerekiyorsa. Örneğin kaydınızı "ben " şeklinde yanlışlıkla yanında bir boşlukla beraber kaydederseniz aramada "ben" olarak belirlediğiniz değişkenle kaydınız eşleşmeyecektir. O tek boşluktan dolayı farklı bir string ifade olarak algılanır.

UCase

Bu komut string ifadelerinizin küçük karakterlerini büyük karakter olarak çevirir. İngilizcedeki upper kelimesiyle alakalıdır. Örnek verecek olursak; UCase("merHaba")="MERHABA"  UCase("BEn gEldim")="BEN GELDİM"

LCase

Bu komut string ifadelerinizin büyük karakterlerini küçük karakter olarak çevirir. İngilizcedeki lower kelimesiyle alakalıdır. LCase("MerHabA")="merhaba"  LCase("BEn gEldim")="ben geldim"

Val 

Bu komut string ifadeyi sayı formatına dönüştürür. Normalde string formatında olan bir sayı ile matematik işlemlerini yapamazsınız, bu işlemleri yapmak için Val komutuna ihtiyaç vardır.Birkaç örnekle bu komutu açıklayalım.
Val("3465")=3465 , Val("23ads")=23 , Val("43addf56545")=43

Bu komut string ifadenin rakam olan kısımlarını sayı formatına dönüştürüyor fakat string ifadenin içinde harf varsa ilk harfe kadar olan rakamları sayı formatına dönüştürüp gerisini atıyor.

Bu komutlarla ilgili küçük bir örnek;

İndirmek için buraya tıklayınız.

Hepinize kolay gelsin




2 yorum:

  1. Çok teşekkür ederiz insanlar saçma işlerle uğraşırken siz bize yardımcı olacak şeyler paylaşıyorsunuz.

    YanıtlaSil